fbpx

Culinarativ – experiențe culinare într-un proiect editorial on-line demarat și cu scopul de a sprijini producătorii locali

Culinarativ – experiențe culinare într-un proiect editorial on-line demarat și cu scopul de a sprijini producătorii locali

După o scurtă pauză, interviurile Mediaș Live au revenit. Și nu oricum, alături de doi invitați foarte speciali. Avem ocazia să-i cunoaștem pe Ioana și Marius, doi tineri care au pornit un proiect culinar inovativ în țara noastră. Detalii despre obiectivele lor și ce provocări au întâmpinat pe parcurs vom afla împreună în rândurile care urmează. 🙂

Cine sunt Ioana și Marius și de ce ați pornit proiectul Culinarativ?

Suntem doi tineri pasionați de scris, gastronomie și hrană locală, creatori de experiențe culinare simple și cu bun gust. Am demarat proiectul Culinarativ ca răspus la dorința noastră de a ajuta producătorii locali să își ducă mai departe povestea, facându-le astfel vocea auzită într-un mod autentic și plin de însemnătate.

Cui se adresează și cât de receptivi sunt oamenii în fața unui asemenea proiect în țara noastră?

Culinarativ se adresează atât producătorilor cât și consumatorilor de produse locale de pretutindeni, dar având în vedere că locuim în Cluj-Napoca, mesajul nostru ajunge în special la cei din împrejurimi.

Receptivitatea oamenilor este în creștere datorită inițiativelor care susțin și promovează beneficiile producției locale și a consumului local, iar în ultima perioadă în special datorită consumatorilor care și-au îndreptat atenția tot mai mult înspre consumul de produse din proximitate, în contextul crizei de sănătate.Cum vi s-a schimbat viața odată cu startul Culinarativ?

În bine 😊 Eram conectați cu producătorii locali încă dinainte de a demara proiectul nostru de suflet, dar odată cu lansarea în social media și pe blog am consolidat relația cu aceștia și suntem fericiți că am reușit să le oferim un loc special în comunitatea Culinarativ. În tot acest timp ne-am implicat inclusiv în susținerea sau demararea unor inițiative de încurajare a consumului local, printre care amintim ASAT – Asociația pentru Susținerea Agriculturii Țărănești și REKO Cluj – două proiecte în care credem cu tărie și pe care le susținem nemijlocit.

Care sunt top 3 cele mai frumoase zone pe care le-ați vizitat?

Putem începe cu Sibiel, satul turistic din Mărginimea Sibiului care ne-a cucerit din prima prin ospitalitate și oferta gastronomică bogată în preparate care mai de care, servite la localnici acasă (în special dacă ești oaspete al unei pensiuni) – iar prima ediție a Picnicului în Cindrel, organizată de prietenii de la My Transylvania, ne-a adus mai aproape de livezile tradiționale de meri care veghează satul de undeva de sus. Superbe peisaje 😊

Continuăm cu satul Sic, ale cărui peisaje de vis îți taie respirația. Am reușit să ne bucurăm în vara acestui an, în repetate rânduri, de frumusețile din Ținutul Fluturelui Albastru, odată cu implicarea noastră în organizarea seriei de evenimente gastronomice Brunch de vară la Sic – Experiențe cu gust local. Este un loc în care peisajul rural se află în armonie desăvârșită cu cel natural.

FOTO: Răzvan Onu

Ultimul, dar nu cel din urmă, este satul Cund. Un loc de suflet pentru noi pe care îl vom revizita de fiecare dată cu drag. Cund a devenit în ultimii ani un magnet al inițiativelor locale cu bun gust, iar fiecare vizită aici te poate surprinde cu o experiență cu totul nouă, dar de fiecare dată apropiată de hrana și comunitatea locală.Cum vedeți legătura dintre mediul online și agricultură? De ce credeți că majoritatea firmelor din această zonă nu se expun online?

Credem că este o legătură indispensabilă în secolul vitezei, mai ales că internetul este un instrument foarte bun pentru promovarea inițiativelor locale și a schimbului de bune practici în agricultură. Cu toate acestea, majoritatea producătorilor nu se expun în mediul online din lipsă de timp și de cunoștințe în domeniul marketingului, iar importanța pe care aceștia o dau promovării online nu este suficient de mare.

Anul 2020 e pe sfârșite. Cum ați descrie acest an din postura agricultorului local?

Depinde. Pentru producătorii care aveau deja notorietate înainte de pandemie și care au știut cum să se poziționeze în raport cu consumatorii (în special pe partea de livrări) anul 2020 a fost un an reușit. Pentru cei care nu și-au construit o vizibilitate în mediul online și nu s-au adaptat la noua situație socială, rezultatele nu au fost cele mai bune. În plus, în contextul global al pandemiei, vizitele la producători s-au diminuat considerabil.

Agricultura sau scrisul? Și de ce
Și și. Agricultura fără scris se limitează doar la producție și vânzare, dar nu creează conexiuni. Scrisul e cireașa de pe tort 😉 Puse împreună pot fi un combo de neoprit. Prin scris noi facem un alt fel de agricultura. Semințele sădite vin la pachet cu experiențele personale și cu raportul de încredere pe care îl construim, în timp, împreună cu producătorii, rezultând astfel o minunăție de blog – un univers care ne leagă și ne aduce pe toți în același loc 😊

De ce ar trebui producătorii și în general persoanele din acest domeniu să se asocieze cu proiectul Culinarativ.ro?

Simplu. Pentru că e locul în care fiecare detaliu contează, iar povestea lor și a propriilor produse este transimsă tuturor iubitorilor de hrană locală.


Acesta a fost interviul, nu uitați să țineți aproape de proiectul Culinarativ.ro. Îi găsiți atât pe blog cât și pe Facebook și Instagram. Noi revenim foarte curând cu un nou interviu tare interesant pe Mediaș Live. Vino pe Facebook – @MediasLive pentru a dezbate pe larg subiectul abordat în interviul acestei săptămâni.

Newsletter saptamanal MediasLive

Vrei sa primesti stiri si evenimente din Medias pe e-mail? Aboneaza-te la newsletterul nostru saptamanal!

Comments

comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu

Vrei sa primesti evenimentele si noutatile
pe e-mail?

Aboneaza-te la newsletterul nostru si te asiguri ca nu pierzi nicio oportunitate!