Seria de interviuri Mediaș Live revine cu un nou invitat special. De această dată aflăm secretele domeniului HORECA alături de fondatorul The Bean & MED Coffee Roasters – Mihai Tiberiu.
Dacă ești din Mediaș sau ai trecut pe aici sunt șanse mari să fi băut măcar o dată o cafea de specialitate marca The Bean. Ei bine acum vedem un nou concept dezvoltat de Mihai – MED Coffee Roasters. Ce va aduce în plus ne va spune chiar el în cele ce urmează.
Spune-le cititorilor Mediaș Live cine este Mihai Tiberiu și care e parcursul de la antreprenor la început de drum până la mai mult de 5 locații deschise
De multe ori și eu mă întreb același lucru. Ideea e că sunt un om simplu, ambițios, pasionat de ceea ce face, oarecum nervos dacă nu face totul bine, deci perfecționist, încrezător în sine dar totodată și afectat de nereușite…
Am început a fi antreprenor în 2017 când am vrut să pun în practica tot ce am învățat în acest domeniu al ospitalității si spun asta pentru că am avut ocazia să lucrez în cele mai bune locații din Cluj Napoca, să cunosc cei mai buni barmani, bucătari și manageri, am avut oportunitatea să fiu șef de bar la un restaurant cu renume la doar 21 de ani și sa activez în același timp la unul din cele mai renumite cluburi din Cluj.
Apoi am ajuns la prăjitoria de cafea Olivo unde am învățat multe despre cafea, iar viata mi s-a schimbat, cafeaua devenind modul meu de viață, iar de aici pana la un coffee shop nu au mai fost mulți pași. Iar de aici pana la cele 5 locații, la fel lucrurile au venit de la sine.
Succesul avut de brandul The Been este cert. Spune-ne și despre noul tău proiect – MED Coffee Roasters
MED Coffee Roasters este ceea ce vreau să fie Made in Mediaș, autentic medieșan. Nu știu, țin mult la acest oraș deși nu sunt băștinaș și îl consider acasă. După 6 ani locuiți la Cluj, plecat fiind din Târnăveni m-am atașat de acest oraș și îmi doresc ca MED Coffee Roasters să fie un brand exportat în afara nu doar a orașului ci și a granițelor. Cafea prăjită la Mediaș, preparată în Londra sau Berlin.. Ce fain ar fi. Nu?
Sunt medieșenii băutori de cafea? Vedem că se deschid tot mai multe cafenele în oraș
Da, mediesenii consumă cafea și tot mai multă. Se deschid cafenele, iar acest lucru este benefic medieșenilor pentru că această concurență ar trebui să aducă produse mult mai bune și preturi corecte.
Fiind prima cafenea cu cafea de specialitate, deși concurenta e tot mai mare mă bucur că am stârnit alți antreprenori să preia acest concept și să dezvolte această industrie. Vedem tot mai multe locații bune, deci calitatea crește.
Cât de importantă este relația angajator – angajat mai ales în domeniul HORECA?
În momentul de față această relație este cea mai importantă. Se găsește tot mai greu forță de muncă în aceasta industrie. E clar că trebuie să îți motivezi oamenii pe care îi ai și să ii atragi de partea ta.
Desigur, există momente tensionate în această relație angajator-angajat, dar ca și angajator trebuie sa fi mai înțelegător. Momentan am 18 angajați, cu care am o relație bună și chiar foarte bună, cu unii merg la fotbal (avem echipa The Bean) facem teambuilding uri.. Deci vreau să fim o familie, iar aici la Mediaș am reușit.
Cum ai reușit să te adaptezi perioadei pandemice? A fost cu siguranță o perioadă plină de provocări pentru orice business
Pentru mine perioada din timpul pandemiei a fost ca și pentru toți de altfel un film SF. Țin minte că eram la Cluj iar în timpul unui curs ne-a anunțat profesorul că se închide facultatea iar apoi seara eram în magazin și am aflat că se închid restaurantele, cafenelele etc.
A fost un moment în care a trebuit să fiu alături de echipa mea, de angajați și să facem un plan de bătaie. Am supraviețuit, toți au înțeles că trebuie să fim o echipă, unii au intrat în șomaj tehnic, apoi ceilalți, și cumva am reușit să o scoatem la capăt. Vorba aceea, am venit cu bani și de acasă și am reușit, iar asta ne-a consolidati relația. Suntem o familie!
De ce ai optat pentru brandul propriu și nu vreo franciză în acest domeniu?
Având experiență în spate, am simțit că pot să fac ceva fără să francizez. Nu sunt împotriva francizelor, dar aș fi plătit ceva pentru informații pe care eu le aveam deja în sensul în care am participat la multe cursuri, competiții naționale și internaționale, târguri de cafea și așa mai departe.
Dacă nu ai parte de aceste experiențe și îți dorești să ai acel colt al tău, o cafenea sau un bistro și chiar nu ai habar de nimic atunci îți recomand să francizezi. E varianta ideală!
Cât de importantă este locația unui business fizic pe plan local și de ce ai ales Sinagoga ca și punct de reper pentru MED Coffee Roasters?
Locația reprezintă minim 75% din ceea ce înseamnă importanța businessului. Cel puțin dacă vrei să faci doar cafea și băuturi. Acum, dacă faci și ceva de imbucat, și putina atmosferă cred că se schimbă lucrurile.
Am ales această locație pentru că ea m-a ales cred 🙂 nu știu, a fost totul o coincidență întrucât îmi doream să îmi mut prăjitorul, să am un show room, dar văzând curtea am rămas impresionat de farmecul ei și am zis că merita sa încerc ceva. Dar țin să precizez că mai am de lucru pana când o să ajungă la ceea ce vreau să fie.
Acesta a fost interviul nostru alături de fondatorul The Bean & MED Coffee Roasters. Pentru a afla mai multe despre proiectele lui Mihai puteți arunca un ochi pe Social Media:
THE BEAN
Locație: Strada Petofi Șandor nr. 2
MED COFFEE ROASTERS
Locație: Strada Unirii nr. 15
Până la următorul #InterviuMediașLive vă recomandăm să ne urmăriți pe Facebook – @MediasLive pentru a rămâne la curent cu tot ce se întâmplă interesant în orașul nostru.
Newsletter saptamanal MediasLive
Vrei sa primesti stiri si evenimente din Medias pe e-mail? Aboneaza-te la newsletterul nostru saptamanal!